Keskiviikko 5.10. - Se löytyi! kampanjan ongelmista
Se löytyi! kampanjalla oli 2,2 miljoonan budjetti, joka tekee siitä suurimman kristillisen mediakampanjan Suomessa. Rahalla sai muun muassa kirjasen 2,2 miljoonaan talouteen, televisio ja radiomainontaa lähes jokasella kanavalla, mainontaa Hesarin lisäks muissa maakuntalehdissä, mainontaa bussipysäkeillä ja yleisillä paikoilla yms. Radiomainontaa tulee 9 kertaa päivässä. Muun muassa mun isinki kaveri Lauri "Late" Johansson, joka on tuomittu kolmoismurhasta ja ilmakehätutkija Markku Kulmala on kampanjan kasvot.
Vaikka kampanja on hyvä, eikä mainonta haittaa mua ainakaan, kampanjassa on ongelmansa. Noin 400 suomalaisia seurakuntaa, pääasiassa helluntai ja vapaaseurakuntia, mutta myös muutama luterilainen seurakunta tukee kampanjaa. Ortodokseja tai katolisia ei oo. Ortodoksinen, katolinen ja luterilainen kirkko näkee ongelmana, ettei kampanjassa mainita kastetta, eikä ehtoollista. Luterilaisten seurakuntien maksuosuus on noin 200k€.
Mun mielestä kampanjaan laitetut rahat on poissa kirkon tärkeimmistä tehtävistä, kuten humanitaarisesta, diakonia tai jopa sakramentaallisesta työstä. Tää tulee myös lisää kirkosta eroamista. Kaikki uskonnollinen käännytys on huono juttu, koska ihmisen pitää saada valita oma polkunsa. Mun mielestä rahoille löytyy nykyisessä maailmantilanteessa tärkeempääkin käyttöö. Yks tämmönen ois Ukrainan tukeminen.
Ortodoksinen kirkko perui tän vuoden Tampereen kirkkopäivät ja tuki rahoilla Ukrainaa, joka oli oikee liike.
Tällä viikolla on 3 erilaista viikkoo. On vanhusten viikko, eläinten viikko ja elinsiirron viikko. Tänään on myös opettajien päivä. Piti mainita vielä, et ens viikolla on nuorisotyön viikko.
Kommentit
Lähetä kommentti