Vika päivä maaliskuuta ja ankkuripoliisit partioi




Torstai 31.3

Niin se on kuulkaahan uuden blogikirjotuksen aika, koska eilen tuli tilanteita. Avaan radion, laitan tsaari-ikonin toiseen paikkaan. Lajittelen kaikki muovipakkaukset muovinkeräysastiaan. Eli heräsin tänään klo 12, nukuin siis pitkään, koska rupesin nukkumaan puol kahelta. Leppävirran suureen rakennuspaloon ei Warkauden Lehen mukaan hälytettykään yksiköitä Varkaudesta. Oliko siellä siis ees tikasautoo? RPSP31 tietenkin hälytettiin, mut mistä toinen johtoauto, kun Varkaudesta ei oo hälytetty? Hälytettiinkö esim tarkastusauto? 

Pohjois-Savon pelastuslaitoksen palvelutasopäätöksen 2021-23 mukaan suuriin onnettomuuksiin hälytetään ensisijaisesti RPSP33 tai RESP33 joka päivystää vuoroviikoin. Iisalmen alueella suuriin paloihin hälytetään RPSP32. Hälytetään siis palomestari, jolla ei oo varallaolovelvollisuutta. Tätä mä en ymmärrä, koska eiks P33 oo varallaolovelvollisuus, vai eiks ollu, ei tainnu. No, näköjään Joroisten säikkä oli kuvassa, taida pitää noi WL:n hälytetyt yksiköt paikkansa. Ja jos oli puomi, niin se on hälytetty Varkaudesta. 

Luin myös, et vesipelastusyksikkö PS4055 uusiminen tulee ajankohtaiseksi vuonna 2023-24. Sitten Savariin, eli Savari syyssää lisää vastuuta autoilijoille. Eli joo, turvavälit pitää pitää tiellä, vaikka joku hölmö tippuiskin taivaalta siihen väliin. Mut nopeuden lasku, ei ois varmaan ees salamannopee reagointi auttanu siihen, koska 1-2min lumisateen alkamisesta se oli jo menoo. Vaikka oisit hiljentäny, aina löytyy kiirehtijöitä, joilla on niin kiire, et ne törmää siihen puskuriin ja se on kohta samanlainen ketjukolari. Nopeusrajoitus oli 100km/h, vaikka sitä ois lasketukin, osa ajaa kuitenkin satasta. Eikä saa lähtee autosta, koska rekka voi tulla kovaa. 

Ranskakin on lähettänyt lansseja Ukrainaan ja Saksa myös. Asiasta kerto Odessa_rescue. Päivällä kävimme ajelulla. Ajelulla näin ankkuripoliisit, eli poliisi Etelä-Savo unmarked. Ankkuripoliisit, tuo kevään merkki, vaikkei ilma siltä vielä näytä. Tunnistin auton väristä, sit näin jo vilkun, siis vilkkupaneelin sivuikkunassa, sit kiinnitin jo huomioo rekkariin, joka oli tuttu. 

Kuvituskuva. 

No, eihän ne ilot ikuisuutta kestä, vaikka näinkin menomatkalla uuden EES625 ja EPS425. Silti tuntu, että matka oli lähes yhtä tyhjän kanssa. Rakennuspalopaikalle ei saanu mennä ja näinkin vaan vilaukselta tutkivat poliisit. Een ees melkein nähny, mitä siellä palo. Kaiken lisäks Varkaudessa tapahtu samaan aikaan neljänollaykkönen. Tullessa en nähny mitään. Hyvää spottausaikaa siis meni, mutta toisaalta, jos oisin ollu pelaamassa, oisin samalla tavalla jääny näkemättä 401 menevät yksiköt. 

No, ainahan jää enemmän näkemättä, mitä ehtii bongaamaan. Ja toisaalta bongaaminen ei ois kivaa, jos kaiken näkis. En tiiä, pitäiskö mun lopettaa, koska aika on rajallinen. Mut jotenkin, matka ei ollu kiva. No, eihän elämässä kaikki voi olla kivaa ja jotkut asiat ymmärtää kivoina vasta hetken päästä. Tänään 11 näyttökertaa ja btw, viimesen 30 päivän aikana tullu 2 näyttökertaa Venäjältä, no se on kivaa. Epäilen, et venäläiset on kattonu blogia viime keskiviikkona, koska muistaakseni eilen Venäjältä oli yks. Kuitenkin jatkan Slava Ukraini tägäilyä. 

Paljonkohan on Venäjältä katottu huomenna? Ehkä Putin ei kerinny bännätä tätä sivua tai sitten niillä on VPN. Sitten menin ulos ja olin hetken ortodoksikirkolla ja menin sit asemalle, yöspottailut on parasta. Seisoin siinä noin 30min, kello oli sillon 23.30 noin ja EPS423 ampaisi kiireellä tehtävälle, mut ei laittanu vilkkuja. Hetken päästä tuli auto ja kuski kysy, onko kaikki hyvin. Vastasin, kaikki on hyvin, en kehannu jostain syystä sanoo niille, et kuvaan paloautoja. Poliiseja ei menny, vaikka kuvasin hetken myös poliisiasemalla. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Leiri 7.-10.10. - järjestötoimintaa vapaapäivinä, leireilyä sekä Varkauden pelastusasema muuttaa

Syyslomaviikko 14.-20.10. - kaikkee mahollista

Operatiiviset tunnukset